Vilken underbar helg!

I lördags åkte vi till Sandra och Mange i jönköping för att umgås och gå på Lars Winnerbäcks konsert. Det var helt underbart att vara där med min allra bästa Sandra. Och våra karlar. Jag har saknat henne så!

Vi träffades på Sandras salong inne i stan för Sandra hade jobbat. Hon hade haft bruduppsättningar och det blev så vackert! Tjuvlyssnade på kunden när hon kom ut och hon var SUPERnöjd ;) Sandra är så duktig!

Sen fick jag sätta mig i stolen hihi :) Frisören som klippte mig i fredags klippte lite för tantigt för min smak, så sandra fick fixa till nacken lite. Nu är det KORT kan jag säga. Kanske 5 cm i nacken, och sen blir det längre framåt ansiktet, en lite fräck page. Vete katten om det är JAG, men va fan! Det är dags för förändring nu! I helgen lånade jag en klänning av Sandra som var superfin, men som jag aldrig skulle köpt själv, o va fin ja kände mig, i helt nytt hår och helt ny klädstil. Visst jag trivs bättre med långt hår, jag känner mig mer bekväm och självsäker, men man måste satsa på det okända ibland :)

Svårt att fixa håret nu bara :) Är ju inte van vid det här. Idétorka kan man säga! Men oj vad skönt att slippa sätta upp håret. Och få bort slitet! nu ska håret få vila :)

Efter klippningen käkade vi Kinamat och fajtades med getingar med elektriska tennisrack, och när vi kom hem ärgade jag håret på Sandra, det blev superfint!

Sen började partyt! Cider, öl och lite väl mycket cigg märkte vi dagen efter. På folkets park började de släppa in till konserten med Lasse kl 17.00. Kl 18.30 hade vi lyckats pallra oss dit haha..

Vi vinglade in raka vägen till öltältet, som idag inte var något tält utan hade öppet tak för solen lyste :) Öl, vin, cider 50 kr. Ös på bara :)

"2 öl senare och skånegatan hem, det är lite lockande och framtiden ljus"

Vi hade tänkt hinna med just 2 öl, men vi hann med många fler, för konserten startade inte fören kl 21! Välfyllda och glada skrattade vi oss ner till folkmassan och njöt av musiken :) Det är sån stämning att stå mitt i en publik som alla är där för att de älskar musiken. När alla sjunger med ryser man. Det är sommar på hög nivå och det väcker många minnen, Lasses låtar.

Jag väntade hela kvällen på att få höra min låt, "Hjärter Dams sista sång" men efter 2 extra nummer bugade han och gick ut. Jag fick gå hem utan den låten. Sen när vi var vid utgången, kom gubbjäkeln ut igen. Vi hann inte gå tillbaka för då missade vi vår taxi. Naturligtvis spelar han min låt då. Riktigt besviken att jag missade den :(

Men annars var det fantastiskt. Inte lika fantastiskt som Stångebro, för nu körde han många nyare låtar, endast ett par äldre, och det har inte riktigt infunnit sig stämning i dom nya låtarna ännu.

Väl hemma hos Sandra igen spårade det väl ur lite där ett tag när Sandra och jag fick tag i en påse chips.

"Nu måste du dela mä dig"

"Av de häär gooda!?"

Vi matade både isbjörnar, vargar och vanliga brunbjörnar med chips innan vi somnade haha. Älskar dig massor Sandra och hoppas ni bosätter er här nån dag igen!

Om någon vecka eller två ska vi fiska kräftor ihop i Manges sommarstuga, sen blir det kräftskiva med alla vi umgås med gemensamt här hemma hos oss :) Det blir härligt :)

Nu orkar jag inte skriva mer. Tingtjong ha en bra vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0