My Tree Hill...

Jag är nog inte ensam om att ibland önska att jag bodde i min favoritfilm, serie eller musik. Det som berör mig helt enkelt. Att få fly undan från det alldagliga och ibland tråkiga livet, till ett ställe där allt är perfekt. Fantasin är ett fantastiskt ställe...

Något som berört mig enormt mycket under många år är serien One Tree Hill. Det är därifrån de flesta av citaten i den här bloggen kommer från. Det känns som författaren skrivit ner det jag känt inom mig men inte kunnat eller velat sätta ord till. Ingen eller inget har tidigare träffat så exakt i mitt hjärta hur jag känner mig inför vissa situationer. Väldigt ofta känns det som att serien är gjord för mig och mina undanskuffade känslor. De känslor jag egentligen inte vill ta itu med.

Otrohet, falskhet, styrka, rädsla, lycka, längtan, avund...

Alla känner vi extra starkt för något här i livet. Något vi vill och önskar eller något vi föraktar och räds.
Jag önskar att någon ska hitta mig.

"Sometimes it's easy to feel like you're the only on in the world who's struggling, who's frustrated, or unsatisfied, or barely getting by. But that feeling's a lie. And if you just hold on, just find the courage to face it all for another day and someone, or something, will find you and make it all okay. Because we all need a little help sometimes. Someone to help us hear the music in our world. To remind us that it won't always be this way. That someone is out there, and that someone will find you."



image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0