Hemkommen!

Skönt att vara hemma kan jag säga. Dock har jag inte hunnit landa riktigt. Kom till Norrköping runt 3 på natten den 26:e, gick upp 8, ner på stan till apoteket och köpa medicin till dundersjuka mig, äta mat samt handla hem mat för kylen var tom. Sen hem och färga håret fort som attan, på med sminket och kläderna och in i bilen igen och vidare till kholm och klassträffen! GUD så kul vi hade. Så mycket har jag inte skrattat på flera år! Många roliga minnen togs upp, även några man helst velat glömma ;)
Sen vimlade klassen vidare till statt, och jag hade velat följa med, men Mats ville åka hem. Och jag var rätt sliten och jätte sjuk, så jag gav mig rätt lätt tror jag. Hela kvällen var en parr haha. Hade glömt det uttrycket men blev glatt påmind av klassen.

In i bilen igen och vidare hem, sova och sen upp tidigt. I med mat i magen och sen in i bilen igen och ut till den lilla sjön Skiren ute i Getå. Så SJUKT fint. Det kallas lilla hawaii, och ja, det förstår jag. Klarare vatten än i Grekland, helt vindstilla, ca 25 grader i vattnet, fin botten och en underbar liten ö som jag Mats William Johan Patrik och hundarna beslagtog och låg på hela dagen. UNDERBART.

Sen åkte vi och handlade mat och gjorde grillspett. MMMM så gott det var! Mamma, pappa och lillebror kom och vi fikade ute i stugan, plockade körsbär och pratade.

Nu sitter jag här efter att ha städat övervåningen. Jag kraschlandade i datastolen. Är heeelt trasig både fysiskt och psykiskt. För mycket har hänt under för kort tid och då stänger kroppen av.
Tänker tillbaka på allt jag varit med om både med glädje och med en suck. Har inte hunnit ta in så mycket av resans händelser, och just nu känns det rätt avlägset. Vet inte om jag nånsin kommer orka. Nu ser jag fram emot Rom som jag vet kommer bli fantastiskt. Näst intill oslagbart till och med. Nästa drömresa blir till New York strax innan jul (inte denna jul) för att uppleva den galna amerikanska julandan och julshoppa lite.

Söndag 3/8 kl 07.00 går planet till det historiska Rom, det ska bli så kul.

Var tvungen att inhandla en ny resväska igår inför Rom, eftersom klantarslena på hemresan från kreta haft sönder min totalt. Bara att punga ut 600 kr för en ny. Det är så tråkiga pengar att spendera.

Nu ska jag förflytta mig till soffan och se på film med Mats! Imorn väntar första BM-besöket. Spännande!

Ha en trevlig vecka alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0