Shopping och sol

Idag började vi dagen med en shoppingtur med Johan på Mio, bauhaus och coop. På mio köpte vi en ny soffa till oss (välbehövligt, våra ramlar ihop nu) det blev en svart/ lite gråmelerad 3 sits divan soffa. Mats stora dröm ungefär. Den var så skön! Likadan soffa som på bilden fast vår är i tyg, denna är i läder. Hette Sit down 3 sits tror jag. Soffan levereras vecka 35, bara dagar innan ONE TREE HILL SÄSONG 6 BÖRJAR!! :D Tjohoo, vilka underbara OTH-kvällar vi kommer ha i vår nya soffa.



Får se om vi beställer fotpall till senare. Vi ska iaf till IKEA när vi kommer från Rom och köpe lite "lull-lull" som Simon and Thomas hade sagt. Kuddar, nya krukor till fönstren för katterna har haft sönder våra när jag var borta. Ny palm behöver köpas också för vår befintliga är inte så befintlig längre efter min resa. Undrar varför allt är dött/trasigt här hemma när jag varit borta ;)

Nytt soffbord blir det med, ett vitt. Vårt otroligt exklusiva LACK bord från IKEA á typ 300 kr har gjort sitt. Vågar knappt titta på det, det kan ju ramla ihop (5 år gammalt, ikea= noll kvalité, tänk då efter 5 år..).

En ryamatta ska införskaffas till soffan och soffbordet. De hade det i butiken och det var skitfint ihop och kommer passa med våra befintliga möbler bättre än den vi har nu. Den är svart/vit.

Efter shoppingen åkte vi ut till Johans stuga, där vi hjälpte honom att bygga ett soldäck och en ny trapp vid ingången. Det blev skit bra. Han köpte den där stugan för 400 000 för 5 år sen, vilket är helt galet billigt. Den ligger helt avskilt, fri utsikt över heela Bråviken, egen strand, jätte fin tomt och jätte mysig stuga. Johan har efter det renoverat stugan så mycket att den nu är värd mer än en miljon. Den är helt sjukt fin. Älskar att vara där, och längtar tills vi köper hus så man kan få renovera lika fint till sig själv.

När vi var klara åt vi varsinn pizza och åkte sen och badade i Skiren igen. Underbart, och Mira har äntligen lärt sig att tycka om vatten! :) William är helt galen i att bada.

Sen till stugan igen och titta på film och äta kladdkaka :) Rutin hos Johan och Patrik hihi.

Imorn väntar en tripp till tandplågarn för mig. Upptäckte en trasig lagning på Kreta som dom ska fixa. Sen stannar vi nog hos mamma och pappa och badar i poolen :) Sen är det torsdag, dvs tvättdag!! Vi åker ju på söndag natt kl 4 så vi måste fixa tvätt och packning!

För övrigt så kan jag knappt prata, jag har hostat sönder mina stämband TOTALT. Nu har jag hostat i 1 ½ vecka. Och inte blir det bättre, nej SÄMRE. Trots alla dessa jäkla mediciner. Gör mig frisk nu, vill inte va sjuk i Rom också! Hoppas, HOPPAS Wille klarar sig från mina kreta-baciller...

Nu ska jag lägga mig i soffan och njuta av att veta att snart är de väck :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Har ni kvar Mira me inte Bettan?

2008-08-02 @ 20:56:12
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0