Änglar och Demoner

Det är den bästa bok som NÅGONSIN skrivits. Den utspelar sig i Rom  och handlar om kampen mellan kyrkan och vetenskapen. Huvudpersonen heter Robert Langdon och Änglar och demoner är boken innan DaVincikoden och går i samma banor med hemliga brödraskap, symboler och historiska byggnader med hemliga budskap. Boken är SÅ spännande och både jag och Mats sträckläste den. Den går inte att lägga ifrån sig.

Ända sen vi läste den för lite mer än 2 år sen har vi så gärna velat åka till Rom för att se alla de här platserna som är med i boken, och nu ska vi göra det äntligen! :D

Flyget avgår 07.00 den 3 augusti och vi återkommer den 7 augusti ca 14.00 5 dagar ska vi spendera i Rom. Så himla underbart. Vi ska se ALLT. Fontana di trevi, spanska trappan, alla piazzor (torg), coloseum, vatikanen, st peterkyrkan, forum, ja allt. Vi kommer bo på ett hotell mittemot Fontana di trevi som är europas mest kända fontän. Här har MÅNGA filmer spelats in, och just nu, NÄR VI SKA ÅKA, spelas Änglar och Demoner in där!!! Med Tom Hanks i huvudrollen! Filmen har premiär 15 maj 2009! Helt otroligt!

Nu är ja glad :)

  Hotel Piazza Venezia
1. Fontana di trevi            2. Fontana di Trevi          3. Hotel Piazza Venezia

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj jag älskade DaVinci-koden, men kom aldrig in i Änglar och demoner trots flera försök.

2008-06-21 @ 18:05:22
URL: http://lhea.skepticbeliever.com
Postat av: Linda

Vi lyssnade på ljudboken så jag vet faktiskt inte hur den var att läsa läsa. Men lyssna på den var super!

2008-06-21 @ 19:08:19
Postat av: Linda

När jag tänker efter är nog början rätt seg med allt försnack om vetenskapen och kyrkan, som man dock måste veta för att förstå boken, men när de väl kommer till Rom OJOJOJ så spännande!!

2008-06-21 @ 19:17:44
Postat av: Carro

Bild nr 2 e me i daVinci koden va? Fan blir ju avis.. Ni måste ju vunnit på lotto eller nått asså.. Verkar som ni har svin mycke cash:D Fast Mattias o ja ska faktiskt oxå te Rom i början på hösten där nån gång.. Kan bli mysigt;) Puss

2008-06-21 @ 22:37:53
URL: http://milfens.blogg.se/
Postat av: Carro

hahah! Fan va blåst ja e:D Ja vet ju att den e inspelad i Paris:D



D här me spara har aldrig riktigt vart min grej.. Inte Mattias heller:D Me svin duktigt att ni pallar:)



Nee vi ska bara ta en weekend han o ja o då tänkte vi: Ja, varför inte Italien o Rom? ;) Får nog kolla lite på era bilder först som du skrev, så ja vet va som e sevärt;)

2008-06-22 @ 08:52:08
URL: http://milfens.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har oxå försökt just med ljudboken. Jag kommer till det att Langdon har flygit till nåt universitet eller nåt sånt och pratar med nån gubbe sen somnar jag eller tappar koncentrationen. Men det är alltså värt att försöka ta sig igenom början då?

2008-06-22 @ 13:12:46
URL: http://lhea.skepticbeliever.com
Postat av: Linda

OOOH ja, det är verkligen värt det! Jag somnade ibland jag med och vissa andra ggr fick vi lyssna om nån skiva för att jag började tänka på annat haha.. men när man väl kommit förbi allt babbel om Kohler och Sern osv så är det såå spännande när de väl är i rom. Men det är viktigt att veta allt "babbel" innan det också, annars gör det nog varken eller att läsa boken.

2008-06-23 @ 00:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0