mammas hjärta :(

Förra veckan hade ju William hög feber i två dagar, sen la den sig men en förkylning tog vid istället. Igår kväll ville han absolut inte sova, han vaknade var tredje minut o verkade ha jätte ont stackarn. Ingen feber dock. Så vakna han vid fem imorse och va skollhet och bara skrek. Inget hjälpte. Han fick panodil och nässpray, mer kunde jag inte göra. Och BVC öppnade inte telefontiden förän 8.. jag ringde och ringde och ringe.. fick tag i dom kl TOLV!! Va fan e det för jävla stil!? Här sitter jag med ett jättesjukt barn som har skrikit sen 5 imorse!! Shit va sur jag va. Som tur var hade de EN tid kvar idag kvart över fyra. Så vi åkte dit och fick komma in halv fem. Förklarade för läkaren när han haft feber och si och så mycket, gult snor som tyder på infektion, superont när jag trycker honom på "flärparna" vid öroningången och hängig. Vill inte sova liggandes. Vad får jag till svar då? "Oj vilken bra beskrivning, tänk om alla mammor kunde beskriva så bra vilket lätt jobb detta skulle vara då". Jag trodde ju han va ironsik eller nåt för vilken mamma håller inte koll på när deras barn har feber och vilka symtom de har!? Jag blev helt chockad! Det är tydligen jätte vanligt att mammorna har NOLL koll på vad som händer med deras barn. Helt skadat ju! Fick tillochmed beröm av honom för att jag visste att jag skulle trycka honom på öronen för att se om han hade ont där, det var tydligen väldigt få som visste, och absolut inte så unga som jag. HALLÅ!? Det kallas vanligt jävla vett!?

Så undersökte han William och guud vad han skrek.

Öroninflammation i båda öronen.

Stackars lilla killen :( Tänk om Williams bvc-sköterska kunde tittat på honom igår eftersom ja sa att han hade ont i öronen och haft feber när vi va där o mätte och vägde honom då hade han sluppit febern idag. Hoppas han blir bra snart hjärtat.

Ikväll gäller det för sverige då. Minst oavgjort för att gå vidare. Men shit, går vi vidare får vi möta Holland. Längre kommer vi inte. Holland e SJUKT bra. Vi ska sitta med våra sverigetröjor jag och mats ikväll :) HEJAHEJAHEJA! Hoppas William mår någolunda under matchen. Vill ju se :)

26 dagar kvar till kreta nu :)

Kommentarer
Postat av: Carro

LIlla plutten:( Tycker oxå d låter sjukt att vanliga morsor inte har koll på sina barn. Klart man har koll!! Jävla kass morsa man e annars liksom:S Me hoppas han blir bättre snart.. Aldrig kul me ett sjukt barn:(

2008-06-19 @ 12:35:24
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0