Nu är det verklighet :)

Lägenheten är uppsagd, adressändring och eftersändning gjord, elen är avstängd from 30 november och dras igång 26 november i huset. Sophämtning är fixad, och vi får två kärl pga blöjbarn(=mer sopor). Bredband och telefon är avstängd i lägenheten, och inkopplad i huset från 1 december. 16 000 kr fattigare men en fiberanslutning rikare.. sjuhelsikes dyrt!
Kartongerna är packade och nu ska jag boka en lastbil till lördagen 29 november. Jag kör alla kartonger i bilen from 25 november så endast möblerna behöver flyttas på helgen.

Det enda som återstår är att packa ner det vi använder nu under tiden fram till flytten. Kläder och hygienartiklar, mat och porslin och kastruller, williams leksaker. Annars är allt klart.Känns så jäkla skönt att slippa ha det framför sig.

Nu är det verklighet i mitt lilla huvud. Vi ska flytta till hus om drygt en månad:)

Dock kommer tomten få vänta ett tag, till sommaren kanske. Vi kommer fylla ut tomten och lägga jord, men gräs och sten och staket och alla utsmyckningar får vänta! Övervåningen blir gjord först nu pga oförutsedda händelser.. Och så behöver vi köpa ett förråd till alla cyklar, gräsklippare, grill m.m. De två sakerna blir prio ett nu.

Nån som vet vart man kan skänka kläder? Så man VET att det kommer fram till nödställda? Vägrar ge till UFF, myrorna etc där de anställda tar vad de vill ha, resten säljs i butiker och det som inte blir sålt, DET sänds ner till U-länderna. Fy fan, det gör mig illamående sånt där. Snikna jävla svenskar har inget på mina kläder att göra, utan de ska oavkortat gå till folk som BEHÖVER de. Vi har ca 4 sopsäckar med bara kläder och filtar som ska skänkas. Ska gå igenom barnkläderna också för bebisarna i tex afrika behöver också kläder.

TV-paus nu när william sover, sen ska jag plugga. Tjoho?

Kommentarer
Postat av: Hanna Runesdotter

Grattis till huset! Gud så roligt. Nu får vi passa på att ses och låta pojkarna leka lite. Kramar!

2008-10-11 @ 11:53:38
URL: http://www.nogg.se/runesdotter

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0