Sweeney Todd




Jag har sett den konstigaste filmen någonsin ikväll. Sweeney Todd med Johnny Depp i huvudrollen. Det roliga var att inte mindre än TRE huvudkaraktärer i Harry Potter-filmerna agerade huvudkaraktärer även i denna film. Snape, Wormtail samt Bellatrix Lastrange. Kändes lite cheap att ha samma skådisar dock. Hur som! Filmen är baserad på en succémusikal om en barberare på 1800-talet ute efter hämnd på stadens domare. Varför? Ja det handlar hela filmen om. Såå långdragen. Var och varannan sekund brister de ut i sång, känns sådär trovärdigt då. Och Blod, blod och åter blod. Löjligt sprutande ketchup-blod.

Ber om ursäkt till er som ej sett den och vill göra det, men den var riktigt kass. Johhny Depp är dock bra, som alltid ;)

Nyss anmälde jag mig till lärarutbildningen på högskolan. Riktigt lockande ska jag säga! Då får jag behörighet att arbeta med barn från förskolan upp till 3:e klass! Jag kan nog se mig själv som lärare åt de nykläckta. ;) Det känns som en sak för mig! Bra med jobb finns det också i framtiden. Så nu är det alltså sjuksköterska vs lärare vs jobb.

Vilket ska vinna?

Kommentarer
Postat av: Anna

Filmen är knepig ja. Men Johnny Depp är sexy och Judge Turpin aka Snape är supersexy. =D

2008-09-20 @ 10:23:50
Postat av: Carro

Tack tack:) Me du vem fan e Wormtail i Harry Potter filmerna.. E d ja som e ute nu eller? :D

2008-09-20 @ 11:18:06
URL: http://milfens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0