Höstresa!

I höst ska jag och älsklingen åka till denna underbart vackra stad! Vi bokade och betalade allt imorse :)
Vi ska spendera tre nätter och fyra dagar där. Vi landar tidigt den 10:e oktober och åker hem sent den 13:e oktober.


Det ska bli så himla kul! Dessutom är det första gången Emil flyger också så jag ska reta gallfeber på honom på planet! Det skulle ta ca 2 timmar att flyga till Paris.

I vår har vi bestämt att vi ska försöka ta oss till Rom. Det är den vackraste plats jag någonsin varit på och jag är helt och fullt ut förälskad i stadsdelen Trevi som ligger i centrala Rom. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bosätta mig där! Ska ni åka på en resa som innehåller något mer än bara sol och bad som man lätt kräks på efter ett par dagar så åk till Rom. Jag har aldrig varit så fascinerad i hela mitt liv av allt jag såg. Den respekt och vördnad jag kände när jag var där för religionen, folket, den helt otroliga konsten som gick att bevittna i varenda hörn, ALLT går inte att beskriva med ord, det måste upplevas och det tycker jag verkligen att ni ska göra så fort ni får chansen.

Det återstår att se om Paris får mig att känna samma sak! Tyvärr har jag nog lite fördomar när det kommer till fransmän och deras sätt att se på världen. Frankrike är ju inte den metropol i världen de gärna vill få det till. Har man inte vett nog att lära sig världsspråket engelska när man bor i en av europas turist-tätaste länder.. ja, då är man nog inte särskilt vettig överhuvudtaget.

Men ååå så kul det ska bli! Vi ska bo på Hotel Notre Dame, som har ett kanonläge med nära till alla sevärdigheter! Första dagen (lördagen) ska vi försöka besöka eiffeltornet på kvällen.

Underbart :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Du din kille? Har inte han varit tillsammans med en Jenniefer??

2009-09-04 @ 15:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0