Vad livet kan bli annorlunda

Nu var det länge sedan jag skrev här på bloggen, men jag ska försöka bli bättre på det nu när jag har lite mer tid om dagarna!
Sitter i en främmande soffa med sonen som klappar mig på armen. Han är det bästa jag har min lilla kille.

Min relation med Mats har bara gått utför på sista tiden, och vi har bråkat konstant. Så för att rädda det som gick att räddas för Willes skull har jag flyttat ut. Vi har William varannan vecka, och min vecka går nu mot sitt slut :( Nästa vecka ska han vara hos sin pappa i huset.

Huset har blivit sålt till en barndomsvän och hennes sambo som ska ha barn i sommar.De kommer få det jättebra där. Jag kommer sakna huset massor. Det kändes verkligen som hemma.

Jag har hittat en lägenhet i ektorp, norrköping, jag väntar på svar på. På torsdag vet jag om jag fick den. Första maj ska vi vara ute ur huset så jag hoppas jag fick den. Jättefin lägenhet!

I sovrummet här "hemma" ligger en karl och sover. Min karl. Kärlek på jobbet så att säga. Jag och Emil hittade varann på ericsson och nu är vi tok kära! Har aldrig träffat nån som han! Han gör livet lättare, han finns alltid där och vi har så jävla kul ihop. Allt är bara underbart.

Tyvärr fick jag besked i fredags om att jag fick gå tillfälligt från ericsson. Jätte trist verkligen. Trivdes kanon där. Men när läget är som det är med finanskris och allt förstår man att de måste. Totalt har de sagt upp 113 personer. Första vevan åkte 40 pers (folk de inte var nöjda med och ville ha bort) Nästa veva åkte 30 pers (folk de var ganska nöjda med men som de inte kunde ha kvar) och nu då sista vevan sa de upp alla bemanning 43 pers (adecco, manpower) utom 3 st. Chefen är verkligen ledsen över att behöva släppa iväg kompetent personal pga orderbrist. Läget förväntas vända i april-maj, och då har jag en säker plats. Så nu har jag lite semester kan man säga ;) Skönt fast trist.

Ang. melodifestivalen igår så säger jag väl samma sak som alla andra år. LÄGG NER SKITEN. Vad va det där för jävla låt som vann? Var det verkligen folk som gillade den? Jag tyckte den var så -mainstream- att jag inte ens lyssnade när den var. Jag gillade Juryn alltså, de gjorde ett kanon jobb, och sen kommer svenska jävla folket och förstör!!!

GO MUMS-MUMS! (...Måns..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0